Контролер «Теплоенергопостачу» Наталія Іванівна один за одним обходить будинки Ірпеня. Біля кожного під’їзду залишає дві важливі пам’ятки: нагадування мешканцям сплатити за спожите тепло і список боржників.
Зараз ми разом із нею біля будинку на вулиці Шевченка, 3-А.
Наталія Шевченко, контролер комунального підприємства «Теплоенергопостач»:
«Тут майже найбільше боржників — у цьому будинку в нас заборгували майже 700 тисяч».
Сусідній будинок — на Шевченка, 7 — теж серед найбільших боржників. Його мешканці не сплатили тепловикам майже 600 тис. грн. Та публічність боржникам не подобається.
Наталія Шевченко:
«Буквально перший, хто попаде з боржників, зірве (список)».
В абонентському відділі «Теплоенергопостачу» кажуть — борги у людей не з’явилися за один місяць, а накопичувалися роками.
Тетяна Шевчук, начальник відділу абонентської служби КП «Теплоенергопостач»:
«Учора ми закрили місяць і зробили вибірку боржників по будинках. На 1 червня заборгованість населення складає майже 30 мільйонів».
Василь Пікулик, заступник директора КП «Теплоенергопостач»:
«Заборгованість веде до зниження платоспроможності нашого підприємства, і в першу чергу щодо сплати за газ. Це основне, що сьогодні нас турбує».
Окрім необхідності викупити ліміти газу на наступний опалювальний сезон, щомісяця потрібно сплачувати за транспортування палива. Та через заборгованість споживачів грошей не вистачає і на це.
Василь Пікулик:
«Багато є таких — ми їх називаємо “безнадійними” — які не платять і не хочуть укладати договори. Звертаємося до суду: “Є договір?” — “Нема, не укладений”… А вплинути на них не можна, відключити немає можливості».
Тетяна Шевчук:
«Юристи наші щомісяця подають документи в суд. Нам відмовляють у провадженні справи, тому що на сьогоднішній день там (у квартирі — ред.) уже змінився власник, а новий власник, хоч там старі борги, не прийшов переукласти з нами договір».
В абонслужбі заявляють: тих, хто не заключив договір, але теплом користується, дуже багато. Серед боржників є й такі, які не сплачують за спожите тепло протягом десяти років. Тих же, що платять систематично, це обурює. Чоловік, який прийшов поновити абонентську книжку, каже — хоча зарплата в нього й невелика, та за все сплачує вчасно. А якщо інші не платять – це несправедливо.
«Я вважаю, що це ненормально».
На підприємстві готові мешканцям допомагати, запрошують реструктуризувати борг і сплачувати його поступово.
Василь Пікулик:
«Залишається звертатися до свідомості людей. Сплатіть те, що ви заборгували тепломережі, і ми будемо готові вчасно і якісно розпочати наступний опалювальний сезон. Для цього є всі умови, ми все робимо: мережі перекладаємо, готуємо котельні. Усе залежить від того, чи будуть кошти, а кошти знаходяться в людей».